Тема: «Функції шкіри. Чинники, що впливають на здоров'я шкіри»
Мета: ознайомити з
основними функціями шкіри та чинниками впливу на її здоров'я; дати уявлення про
поширені косметичні проблеми підлітків та причини їх виникнення, поглиблювати
знання учнів про косметичні засоби для підлітків та їх призначення; розвивати
санітарно-гігієнічні навички, уміння виконувати гігієнічні процедури;
виховувати потребу звертатися до фахівців у разі виникнення косметичних
проблем.
Тип уроку: комбінований
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Перевірка виконання домашнього завдання
Брей-ринг
1. Установіть відповідність. Запиши результат у таблицю.
1.Ранкова зарядка.
2. Малорухливий спосіб життя. 3. Вживання продуктів, багатих тільки на білки.
4. Тривала робота за комп’ютером. 5. Плавання. 6. Чергування навчання та
відпочинку. 7. Складання добового харчового раціону. 8. Перегляд телевізійних
передач до пізнього вечора. 9. Відпочинок на природі. 10. Порушення розпорядку
дня. 11. Вживання продуктів, багатих
тільки на вітаміни. 12. Вправи для збереження правильної постави. 13. Ходьба
пішки. 14. Безсоння. 15. Раціональне харчування відповідно до щоденних
енергетичних витрат.
Фізичному розвитку підлітка сприяє
|
Фізичному розвитку підлітка не сприяє
|
|
|
1.
Добери до кожного чинника
впливу на фізичний розвиток відповідне прислів’я. Запиши результат у таблицю.
1.Солодкий сон відлякує хвороби. 2. Свіже повітря краще
за будь-які ліки. 3. Хто день починає з зарядки, у того здоров'я в порядку. 4.
Скромність у їжі відлякує хвороби. 5. Ранок зустрічай зарядкою, вечір проведи
прогулянкою. 6. Сонечко гріє – усяк радіє. 7. Сила зберігається в праці,
здоров'я – в режимі. 8. Хто поміркований у їжі, той сам собі лікар. 9. Сон
дорожчий за ліки. 10. Де сонця не буває, там лікар роботу має.
Фізична (рухова) активність
|
Корисні звички
|
Стан довкілля
|
Збалансоване харчування
|
|
|
|
|
Мозковий штурм
¨
Що означає поняття «духовне здоров'я»
¨ Як фізичний розвиток підлітків пов'язаний із їхнім психічним, соціальним,
духовним дозріванням?
¨
Що ви зобов’язуєтесь робити постійно, систематично,
дбаючи про свою красу і здоров'я?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1. Вступне слово
-
Практично всі підлітки незадоволені власним зовнішнім
виглядом, своїм відображенням у дзеркалі. Але це зовсім не привід себе
розлюбити. Насправді кожен гарний по-своєму, і ця краса неповторна,
індивідуальна. А якщо й трапляються проблеми із зовнішністю – це пов’язане зі
швидкими змінами, що відбуваються на фізіологічному рівні. Адже недарма кажуть,
що шкіра – дзеркало всього організму. Тому саме підлітки повинні уважно стежити
за власною зовнішністю.
2. Функції шкіри
Шкіра – найбільший за площею та найдоступніший орган людини,
зовнішній його покрив. Анатомічними похідними, що утворилися зі шкіри та її
зачатків, є нігті і волосся.
Властивості шкіри: еластичність, міцність,
чутливість.
Функції шкіри
Функції шкіри
|
Характеристика
|
Терморегуляційна
|
Участь у регуляції теплового обміну з зовнішнім
середовищем.
|
Рецепторна
|
Містить рецептори, завдяки яким відчуває холод, тепло,
дотик, вібрацію, біль, що дає змогу реагувати на зміни зовнішнього та
внутрішнього середовища.
|
Захисна
|
Захищає інші тканини тіла від механічних і термічних
ушкоджень сонячного випромінювання, а також не пропускає всередину організму
хвороботворні мікроорганізми.
|
Дихальна
|
Відбувається газообмін, яка поглинає кисень і виділяє
вуглекислий газ.
|
Видільна
|
Через шкіру виводиться частина сечовини, мінеральних
солей і води.
|
Обмінна
|
Участь у регуляції водного, сольового, вуглеводного та
жирового обмінів
|
Синтетична
|
Бере участь у синтезі вітаміну Д, який утворюється під
дією ультрафіолетових променів
|
Депо крові
|
У кровоносних судинах шкіри дорослої людини
затримується до 1 літра крові
|
Самоочищення
|
Постійне злущення відмерлого верхнього шару шкіри
запобігає проникненню бактерій
|
1. Чинники, які впливають на здоров'я шкіри
Варто знати, що шкіра – відображення стану всього
організму. За її станом можна діагностувати здоров'я людини або часткову його
втрату чи відсутність, наявність захворювання.
Що впливає на здоров'я шкіри?
Ø Неякісне, неправильне харчування;
Ø Порушення травлення;
Ø Недосипання;
Ø Паління;
Ø Вживання алкоголю.
2. Косметичні проблеми підлітків
Перша проблема – підлітки звертають увагу на те, що
почали сильніше пітніти. Це пов’язано з посиленою роботою потових залоз у
період статевого дозрівання.
Тому треба ретельніше дотримувати правил особистої
гігієни: частіше митися, не носити синтетичної білизни, гуляти на свіжому
повітрі, займатися фізкультурою, загартовуватися.
Друга проблема – поява вугрової висипки (пробки із суміші
шкірного сала, відмерлих клітин шкіри і пилу).
Вирішення цієї проблеми потребує консультування з
фахівцями: лікарем-косметологом, дерматологом.
Дерматолог займається лікуванням хворої шкіри: вугрі,
висипання, діатез.
Косметолог здійснює маніпуляції по догляду за шкірою:
очищення, накладання масок, масаж.
IV. Узагальнення та
систематизація знань
1. Робота з підручником
Ще 5000 років тому
писав Гермес Трисмегіст: «Що всередині, те і зовні, що зовні, те й усередині».
Знайдіть у підручнику ту частину тексту, яка, на вашу думку, є сучасним
змістовним його вислову.
2. Робота у групах. Складання пам'яток.
1-ша група:
складання пам’ятки «Причини звернення підлітка до косметолога (дерматолога);
2-га група:
«Правила застосування косметичних засобів»
3. Обговорення роботи в групах.
Пам'ятка «Причини звернення підлітка до косметолога»
1. Визначення типу шкіри;
2. Підбір косметичних засобів;
3. Консультування та отримання рекомендацій;
4. Очищення шкіри;
5. Усунення косметичних проблем;
6. Профілактичні косметичні процедури;
7. Лікування шкіри.
Пам'ятка «Правила застосування косметичних засобів»
1. Купувати косметику в спеціальних магазинах (аптеках);
2. Перевірити термін придатності;
3. Ознайомитися зі складом, з особливостями застосування;
4. Дотримування почуття міри;
5. Не давати індивідуальні засоби іншими людям;
6. Косметичний догляд необхідно підкріплювати дотриманням режиму сну і
харчування;
7. Кращий друг проблемної шкіри – загартовування;
8. Не використовувати дешеву косметику підозрілої якості та невідомого
виробника;
9. Обов'язково змивати декоративну косметику перед сном.
Висновок. Пам'ятайте, що по-справжньому красива людина – не та, яка накладає тони
пудри і помади, а та, у якої чиста, гладенька і пружна шкіра, здорове волосся,
ясні очі, гарна постава і доброзичлива усмішка.
IV. Підсумок уроку. Домашнє завдання
1.
Незакінчене речення
Продовжте: «Я можу впливати на здоров'я шкіри позитивно,
якщо …..»
Д/З опрацювати конспект, матеріал підручника щодо
вивченої теми, підготувати антирекламу «Шкірі догляд не потрібен»
Немає коментарів:
Дописати коментар