Сценарій
спортивно-туристичного свята присвячений «Дню туриста»
Ведуча:
Сьогодні - у нас прекрасне свято - День туризму. Бо хто такий турист?
Це людина, яка любить подорожувати, відкривати нові далі. Це людина, яка
понад усе любить свій рідний край, свою землю. Яка надає перевагу голубому
шатру неба над тіснявою міських квартир. Біля туристичного вогнища створювалися
найкращі пісні, біля нього зароджувалася найміцніша справжня дружба.
Туристи - найщасливіші люди, адже вони чують
мелодію сосни , знайомий голос вогнища, біля якого живе дзвінка юність.
Вимірюють життя кілометрами, а не квадратними метрами.
Сьогоднішнє наше свято проходить під таким девізом:
Лінь, тугу - відганяйте! Мандруйте! Рідний
край пізнавайте!
Зі мною нових зустрічей чекайте.
Зі мною нових зустрічей чекайте.
Етапи :
1. Гра-вікторина «Що? Де? Коли?»
2. Турисичний квест «Мередіан»
3. Весела туристична естафета
Гра-вікторина
«ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
Необхідні атрибути гри:
— столи та стільці для команд та ведучого ( в окремих випадках можна
користуватисяпростими туристськими килимками);
—
олівці та папір для учасників; —
палички для еребкування;
—
конверти із запитаннями;
—
гітара для «музичних пауз»;
—
секундомір;
—
приз для команди, яка переможе у
грі.
Місцем проведення гри може бути
зал, простора кімната або просто затишна галявина. Довкола ведучого розташовуються
команди (по 4 — 5 осіб в кожній, але про кількість гравців можна домовитися
окремо). Для ведення протоколу гри поруч з ведучим знаходиться секретар.
Перед ведучим розміщена пачка конвертів з листами-запитаннями від уявних
дописувачів-уболівальників. Кількість запитань повинна бути кратною числу
команд, що беруть участь у грі. Наприклад, якщо команд 5 — запитань може бути
10, 15, 20 і т. д.
Капітани команд жеребкуванням
визначають, якій з команд починати гру. Після цього з пачки конвертів капітан
першої шістки, тобто тієї команди, що розпочинає гру, витягує один лист з
запитанням.
Ведучий пропонує всім зайняти свої місця, припинити
розмови та зосередитися; він зачитує лист-запитання. Після цього всі команди
починають тихо обговорювати лист та шукати правильну відповідь. Після
закінчення часу, що був відведений на обговорення (1 — 1, 5 хв), капітан
команди призначає гравця, який буде відповідати. У разі правильної відповіді команді
номер 1 нараховується перше очко. За стрілкою годинника гру продовжує команда
номер 2 і т. д. У разі неправильної відповіді друга команда за годинниковою
стрілкою може дати варіант своєї відповіді. Далі третя команда і т. д,, доки
якась із команд не дасть правильної відповіді і не одержить своє очко. Лише
тоді, коли варіанти відповідей усіх команд будуть неправильними, ведучий каже
відповідь, а призове очко вважається нерозіграним. У будь-якому випадку гру
продовжує команда номер 2. Після першого кола запитань, тобто, коли кожна з
команд мала змогу починати роботу над одним із запитань першою, оголошується
«музична пауза», тоді з номером художньої самодіяльності або з піснею під
гітару виступає хтось із дітей або педагогів.
Гра-вікторина вважається закінченою, коли всі листи
вичерпуються, а кожна з груп-учасниць мала змогу починати коло однакову
кількість разів. Переможцем гри стає команда, що набрала найбільшу кількість
очок.
Зразки запитань
(Запитання, що «надійшли» в
листах, зачитує ведучий)
1 лист . «В давнину, а в деяких місцях і до цього часу. Під час обряду сватання
дівчина, відмовляючи парубкові, підносила йому гарбуза. Що, крім відмови, це
мало означати? Чому з усієї городини підносили саме гарбуз?»
Відповідь:
У насінні та м'якоті гарбуза містяться заспокійливі речовини. З
давніх-давен відвар гарбузового насіння та м'якоті використовувася в народній
медицині як транквілізуючий (заспокійливий) засіб. Тож дівчина, повідомляючи
хлопцеві про відмову, ніби хотіла сказати йому в такий спосіб заспокійливі
слова.
2 лист. «Один пілот запевняв своїх колег, з якими працював в екваторіальній
Африці, що на своєму літаку він зумів більш, ніж на двадцять кілометрів
наблизитися до центру Землі. Чи може таке бути, адже відомо, що найглибша шахта
світу не сягає й 15 км глибини?»
Відповідь:
Оскільки Земля має форму кулі, що
сплюснута до полюсів, точки земної поверхні біля полюсу знаходяться ближче до
центру Землі більше, ніж на 20 км порівняно з екваторіальними. Значить,
колись цей пілот здійснював свої польоти і над полюсом.
3 лист. Розповідь капітана дальнього плавання. «Колись, — пише капітан, —- до нас
на корабель прийшов найматися новий молодий матрос. На моє запитання: «Чи брали
Ви участь в далеких морських плаваннях?» — він відповів «Так, наш океанський
лайнер вийшов з гавані лондонського порту і кинув якір біля берегів Саргасового
моря». «Молодий чоловіче, у Вашій відповіді є дві суттєві неточності», — сказав
йому я. Які саме неточності?
Відповідь:
Лондон не може приймати океанські
судна, оскільки стоїть й не на морі. Саргасове
море — єдине в світі, яке не має берегів.
4 лист. Запитання від учениці 2-А класу
нашої школи:
«31 грудня 1994 року наша родина отримала
телеграму, в якій родичі поздоровляли нас з Новим роком. На телеграмі стояла
дата відправлення — 1 січня 1995 року». Як таке могло статися? Звідки могли
надіслати таку телеграму? Можливо, сталася помилка?»
Відповідь:
«Годинні пояси розміщуються зі Сходу на Захід. Така
телеграма могла надійти до Києва з будь-якого міста, розташованого в іншому
годинному поясі на Схід від Києва».
5 лист. Нам пише бабуся учня 4 –В,
Іванова Катерина Григорівна:
«Що це таке, діти? Вона зупиняє кров, виховує й
годує, хоч її всі і бояться».
Відповідь: кропива.
6 лист. Проти клубу знавців грає
історик, знавець античного світу Гук Галина Григорівна. Вона пише:
«На давньоримських паперових грошах стоять такі
позначення їх цінності: С, D, X, М, L. Розставте, будь ласка, банкноти в
порядку зростання їх номіналу. Чи можете ви сказати, яка з цих купюр фальшива?»
Відповідь: X — 10, L — 50, С — 100, D— 500, М — 1000.
Але всі банкноти — фальшиві. У Давньому Римі не
було паперових грошей. У той час папір ще не був винайдений.
7лист. Пише нам 120-річний мешканець Києва Петро
Миколайович Руденький. «У 1892 році я запропонував своїй коханій
дівчині проїхатися новою дивиною. Причому, ця нова дивина вперше з'явилася саме
в Києві. Що це була за дивина, панове?»
Відповідь: це був електричний трамвай, який вперше з'явився у Києві в 1892 році. До
речі, це був другий трамвайний маршрут у Європі.
8 лист. Лист надійшов від мисливця-промисловика з Вінниці Кузьми Андрійовича
Стріленка. Він пише:
«Геологи однієї з експедицій в одному районі
натрапили на розсип діамантів. Проте, це відкриття зовсім не зацікавило геологів.
До місця знахідки геологів негайно був викликаний слідчий прокуратури та загін
міліції. Чому?»
Відповідь: діамант — це не природний матеріал, він є не чим іншим, як відшліфованим, огранованим
алмазом. Тому такі «розсипи« могла зробити тільки людина.
9лист. Лист надійшов з далекого Китаю.
Його написав учитель української мови з міста Нанкіна Сиджу Начекінь. В його
листі міститься така китайська загадка:
Через тебе я побив себе,
Через мене я побив тебе,
Убив тебе,
Та кров текла моя.
Відповідь: комар
10 лист. Усі ви прекрасно знаєте
український фольклор, зокрема пісні, пов'язані із релігійними святами. Саме
цього торкається одне з наших запитань. Його надіслала керівник фольклорного
клубу «Джерельце» Туровська Віра Сергіївна.
«В одній із старовинних коляд співається так:
Бо прийдуть до тебе Три празники в гості — Радуйся!
Ой радуйся,
земле, Син Божий народився!
А той перший празник —Рождество Христове.
А той другий
празник — Святого Василя.
А той третій празник — святе Водохреща.
На які дати припадають ці свята?
Відповідь: Різдво Христове — 7 січня.
Святого Василя — 14 січня.
Святе Водохреща — 19 січня.
11 лист. Лист надійшов від
мистецтвознавця, вчителя образотворчого мистецтва Круглик Світлани Вікторівни.
«На одній з виставок образотворчого мистецтва в розділі
«Мистецтво авангарду» експонувалася дуже стара картина квадратної форми, на
якій нічого крім чорного полотна, не можна було розгледіти. Учні 9-го класу, що прийшли відвідати виставку, дуже дивувалися, чому цю картину
ніхто не реставрує. Але один хлопчик пояснив, що картину реставрувати не треба
і назвав ім'я художника та назву картини... Повторіть, що сказав юний
мистецтвознавець».
Відповідь: Казимир Малевич «Чорний квадрат».
12 лист. Лист від вчителя географії Юлії
Юріївни Пащенко.
«Шановні знавці, — пише
вона, — яка річка, не зважаючи на те, що є лівою притокою,
в прадавні часи була названа правою і називається так досі?»
Відповідь: Десна (на мові наших пращурів
«права»).
13 лист. Запитання надіслали школярі
Ксаверівської загальноосвітньої школи:
«Наприкінці 19 сторіччя в
одному з портових міст Англії під час спортивних змагань один з підприємців,
який займався виготовленням спорядження для рибалок, запропонував свої послуги
спортсменам і суддям тоді, коли виникла сумнівна і суперечлива ситуація. Що
саме сталося?»
Відповідь: так на
футбольних воротах вперше з'явилася риболовецька сітка.
14 лист. Лист від етнографа і історика Перекупенка Валерія Михайловича:
«В античні часи вчителі, які
навчали своїх учнів письму, рекомендували частіше змінювати свій стиль, аби
писати краще. Чого стосувалася ця порада?»
Відповідь: стиль —
спеціально загострена паличка для письма на глиняних дошках.
15 лист. Цей лист прийшов від школяра
Саливінківської загальноосвітньої школи Андрійка Морякова. Ось його лист:
«За дослідженням вчених-психологів, мандрівників,
мореплавців в скрутній ситуації ми не завжди правильно користуємося тим, що
маємо під рукою. При умові, що корабель, на якому ви подорожували, вранці
потрапив у аварію (а радист встиг передати про аварію в ефір, повідомивши
свої координати) і повільно потопає за 200 км від африканського узбережжя в
екваторіальній зоні, який предмет з пойменованих далі ви перш за все візьмете
з собою до рятувального човна і чому? — Шоколад, хустинка, прісна вода, ніж,
люстерко, спінінг, засіб для відстрашення акул, рушниця, акваланг, компас, їжа,
мотузка?»
Відповідь: за
вказаних умов потрібно якомога довше протриматися до підходу рятівників,
подаючи про себе сигнали. Ці сигнали можна передати лише люстерком.
Туристичний квест
«Мередіан»
Для
перевірки й підвищення технічної, тактичної, теоретичної, психологічної
підготовленості гуртківців-туристів, удосконалення вміння працювати в команді,
широкого обміну досвіду між членами команди необхідно проводити підсумкові
практичні заняття, міні-змагання в закритих приміщеннях (особливо в зимовий
період) у формі квесту – інтелектуально-рухливої гри.
1. Загальні положення
Туристичний квест «Вертикаль» проводиться в
рамках підготовки туристів за програмо «Спортивний туризм» з метою перевірки їх
фізичної, технічної, тактичної, теоретичної та психологічної готовності до
змагань.
2. Мета квесту
Метою квесту є:
сприяння закріпленню знань, отриманих під час занять; формування навичок
працювати в команді, виховувати акуратність, точність, пунктуальність,
здатність контролювати свій стан у складній обстановці; обмін теоретичними
знаннями і практичним досвідом між учасниками команди.
3. Учасники квесту
У квесті беруть участь вихованці гуртків
«Спортивний туризм». Склад команди – 4 осіб. Учні 7 – 9 класів.
4. Порядок проведення квесту
4.1. Для проведення квесту створюється
оргкомітет і журі (суддівська колегія) з числа керівників з
туристсько-краєзнавчих гуртків, а також запрошених фахівців (медсестра,
культорганізатор).
4.3.
Квест проводиться за традиційною технологією: як інтелектуально-рухлива гра, що
включає елементи туризму.
4.4. команди рухаються за визначеним маршрутом
по ключових пунктах, виконуючи завдання та отримуючи за них відповідну
кількість балів.
4.5. Для кожної команди розробляється
індивідуальний маршрутно-заліковий лист,
у якому визначається порядок проходження
нею ключових пунктів.
4.6. На кожному ключовому пункті команда крім
балів отримує літеру. На останньому ключовому пункті з літер складається слово,
яке команда презентує в оригінальній формі (пісня, вірш, сценка, тощо). Це
завдання також оцінюється журі, а також девіз та емблема команди.
5. Визначення переможців квесту
Журі (суддівська колегія) визначає переможців
за кількістю набраних балів на всіх пройдених ключових пунктах. Фіналісти
нагороджуються грамотами. Команда-переможець отримує право взяти участь в
районних змаганнях зі спортивного туризму.
1.
Ключовий пункт
«Теоретики».
Завдання на ключовому пункті №1
Учасникам даються питання з можливими варіантами
відповідей.
1. Які є види
туристського спорядження?
a) командне, некомандне
б) особисте,
групове, спеціальне
в) суддівське,
командне
2. Який тип
вогнища найкраще використовувати для сушіння одягу?
a) тайгове
б) піонерський
в) будь-який
3. Оберіть
правильне місце розташування намету:
a) будь-де, щоб не
було дерев
б) на низині, в
ярах
в) на підвищенні,
на захищеному від вітру місці
4. В яких видах
спортивного туризму відсутня VI категорія складності?
a) водному та
велосипедному
б) в усіх видах
в) водному
5. Не менше
скількох днів повинна тривати подорож для І категорії складності?
a) 8
б) 6
в) 4
6. Скільки існує
ступенів складності спортивних туристських походів?
a) 3
б) 10
в) 7
7. Спеціальне
спорядження поділяється на?
a) засоби
забезпечення безпеки та на засоби пересування
б) намети,
спеціальні системи, аптечка
в) одяг, рюкзак,
спальний мішок
8. До групового
спорядження належить:
a) засоби
забезпечення безпеки та на засоби пересування
б) намети,
спеціальні системи, аптечка, ремнабір, костровий набір
в) одяг,
рюкзак,спальний мішок
9. До особистого спорядження належить:
a) засоби забезпечення безпеки та на засоби
пересування
б) намети, спеціальні системи, аптечка
в) одяг, рюкзак,спальний мішок, килимок, засоби
особистої гігієни
10. Скількома
мотузками здійснюється командна страховка при проходженні 1 учасника на
технічному етапі «Навісна через річку»?
a) 1
б) 4
в) 2
11. Скількома
мотузками здійснюється командна страховка при проходженні 1 учасника на
технічному етапі «Навісна через яр»?
a) 1
б) 4
в) 2
12. При організації командної страховки у
страхуючих учасників обов’язкова наявність:
a) рукавиць
б) жумару
в) аптечки
13. Скількома
мотузками здійснюється командна страховка при переході по колоді?
a) 1
б) 4
в) 2
14. Після
подорожі в МКК здається:
a) звіт
туристичної подорожі
б) аптечка
в) маршрутний лист
2.
Ключовий пункт «В’язання
вузлів».
Завдання на
ключовому пункті № 2
В спортивному
туризмі використовуються вузли: для зв’язування мотузок одного діаметру
(прямий, зустрічний, грепвайн, ткацький, зустрічна вісімка), для зв’язування
мотузок різного діаметру (академічний, брамшкотовий), провідники (вісімка,
серединний, подвійний провідник), кріплення перил навколо опори (булінь,
удавка, стремено, провідник одним кінцем, штик)
Учасники витягують картки з вище переліченими назвами вузлів. Чим швидше зав’яжуть вузли,
тим більше часу мають на виконання наступного завдання.
На цю тему
команда має дати відповіді на питання:
1. Як слід
класифікувати туристські вузли за своїм призначенням? (Для зв’язування мотузок одного діаметру, для зв’язування мотузок
різного діаметру, вузли-провідники, вузли для кріплення перил навколо опори)
2 Які вузли
використовуються для зв’язування мотузок одного діаметру? (Прямий, зустрічний, ткацький, грепвайн, зустрічна вісімка)
3. Які вузли
використовуються для прив’язування мотузки навколо опори? (Булінь, стремено, штик, удавка, провідник одним кінцем)
4. Які вузли
використовуються для зв’язування мотузок різного діаметру? (Академічний, брамшкотовий)
5. Перечислити
вузли-провідники. (Вісімка, подвійний
провідник, серединний)
6. Де
використовується схоплюючий вузол? (Підйом,
спуск спортивним способом на схилах)
7.Суддівська
страховка – це…? (Страховка, яка
організовується в особливо небезпечних місцях суддівською колегією (мотузка
товщиною не менше 10 мм )
8.Транспортна
мотузка – це…? (Мотузка товщиною не менше
6 мм , яка
використовується для транспортування вантажу по перилах)
9.Супроводжуюча
мотузка – це…? (Мотузка, яка
використовується для супроводження учасника, що долає перешкоду вже
застрахованим. Супроводжуюча мотузка може виконувати роль транспортної).
10.Командна
страховка – це…? (Мотузка товщиною не
менше 10 мм ,
за допомогою якої учасники команди дублюють або заміняють використання
самостраховки; кріпиться в зблоковану страхувальну систему учасника)
3. Ключовий пункт «Перша медична допомога».
Завдання на ключовому пункті № 3
Вирушаючи в
похід, кожна група повинна мати аптечку з медикаментами. В аптечці повинен бути
повний набір медикаментів для допомоги при захворюваннях і травмах, які
найчастіше зустрічаються при туристичних подорожах.
1. Учасники укомплектовують аптечку. Вони
повинні покласти в неї найнеобхідніші медикаменти для походу з запропонованих
медсестрою.
(Найнеобхідніші медикаменти для походу:
перев’язочний матеріал (бинти стерильні, нестерильні, еластичний бинт, вата медична, лейкопластир, джгут
кровоспинний, ножиці); знезаражуючі засоби (йодна настойка, розчин
брильянтового зеленого, спирт медичний, перманганат калію, пантенол, інгаліпт);
серцево-судинні засоби (валідол, нітрогліцерин, валокордин, кофеїн); засоби при
шлунково-кишкових захворюваннях (ентеросептол, фталазол, левоміцетин, бесалол,
вугілля активоване); протизапальні засоби (еритроміцин, лібексін, гірчичники);
знеболюючі та жарознижуючі засоби (аспірин, анальгін, но-шпа, зубні краплі);
інші засоби (нашатирний спирт, заспокійливе, зволожуючий крем, піпетка, засоби
від комарів, кліщів, мошок).
2.Ведуча задає команді запитання.
1) Перша медична
допомога при забоях. (Холод на місце
забою, підвищене положення потерпілої частини тіла. При значних забоях - іммобілізація потерпілої кінцівки).
2) Перша медична
допомога при вивихах. (Фіксація
пошкодженої кінцівки шляхом підвішування на косинці (верхня кінцівка) або ж
створення нерухомого положення лежачи (при ушкодженні нижньої кінцівки).
3) Перша медична
допомога при переломах кісток стопи. (Накладається
шина по підошвенній поверхні стопи та задній поверхні гомілки від кінчиків
пальців до верхньої третини гомілки, стопа по відношенню гомілки розташована на
90 градусів).
4) Які симптоми
при відкритих ушкодженнях черепа та головного мозку? (Втрата свідомості. Сильне збудження або навпаки пригнічення. Блювота.
Сповільнений пульс. Порушення ритму дихання. Розширення зіниць. Руховий та
чутливий параліч кінцівок. Наявність рани м’яких тканин).
5) Перша допомога при ударі в живіт, падінні з
висоти. (Травма небезпечна для життя. При наявності рани накласти асептичну
пов’язку. Не дозволяється пити та їсти. На живіт накласти поліетиленовий пакет
з водою (або з льодом). При довготривалому транспортуванні зробити
внутрішньо-м’язову ін’єкцію анальгіну).
6)
Які медичні вимоги до туристів?
(Туристські
походи та подорожі проводяться в умовах підвищених вимог до організму людини.
Медичний відбір туристів проводять спеціалісти кабінетів лікарського контролю
поліклінік. Вони виявляють хвороби, при яких заняття складними видами туризму
протипоказані. Не допускається до участі в багатоденному туристському поході
учасники, що перенесли за 2 тижні до походу грип, ангіну, інфекційні хвороби.
Протипоказанням є також психічні хвороби, порушення функції органів чуття
різного ступеня.
Перед туристським походом слід здійснити
комплекс профілактичних заходів – вилікувати зуби, позбавитися мозолів, зробити
профілактичні зчеплення проти ряду інфекційних та особливо небезпечних
захворювань).
4. Ключовий пункт «Бівуак туриста».
Завдання на
ключовому пункті №4
На
цьому пункті команда встановлює на час та правильність намет. Потім знімає і складає його. Після цього дає
відповіді на питання:
1.
Як вибрати місце для встановлення намету на місцевості? (На підвищенні, захищеному від вітру місці, біля водойми).
2.
За скільки метрів від вогнища розташовується намет? (Від 3м і більше).
3.
Вимоги до зберігання продуктів туристів. (Група
встановлює окремий намет для продуктів. Продукти повинні бути запаковані.
Продукти, які швидко псуються, зберігаються у викопаній спеціально ямі).
4.Готовність
наметового містечка до дощу. (Намети
обкопуються, перевіряється надійність закріплення наметів, дрова для
приготування їжі накриваються поліетиленовою плівкою).
5.Відстань
між наметами у наметовому містечку. (Не
менше 1 м ).
6.
Які помилки не можна допускати при розташуванні наметового містечка? (Сміття
не зберігається в спеціальній ямі, не знятий дерен з місця для вогнища,
відстань від дерев менше 3-х метрів, гілки дерев нависають над вогнищем, не
виконуються правила збереження дрів, нанесені збитки зеленим насадженням,
відсутність обладнання місця для обіду, не дотримуються правила збереження
продуктів та чистоти посуду, порушення правил встановлення наметів)
5. Ключовий пункт «Топографічний диктант».
Завдання на
ключовому пункті №5
Топографічний
диктант (виконується командою).
Школярі вирушили в похід . Вони
вийшли зі школи і пішли вздовж шосе на північ. Через 400 м вони повернули на захід і пішли польовою
дорогою, через 300 м
увійшли до невеликого лісу. Пройшовши ще 300 м , діти вийшли з лісу і повернули на
південний захід. Через 100 м
почалася лука, яка простягалася вздовж дороги на 300 м до річки, що протікає з
північного заходу на південний схід. Школярі перейшли річку дерев’яним мостом і
продовжили свій шлях стежиною, яка йшла уздовж берега. Через 300 м їм зустрілася поодинока
береза, від якої стежина повернула на південь, через 200 м праворуч від дороги
розташований колодязь. Відпочивши, школярі пішли на схід і через 300 м дійшли до річки, яку
перейшли дамбою. Далі їх шлях лежав на північний схід.
Куди вони прийшли через 500 м ?
6. Ключовий пункт «Художня самодіяльність туристів».
Завдання на ключовому пункті №6
Команда представляє свою емблему і девіз.
З літер, отриманих на ключових пунктах,
команда складає слово («туризм»).
Презентуючи складене слово, команда виконує номер художньої
самодіяльності на туристичну тематику: пісня, вірш, гумореска, проза, вистава,
танець тощо.
Весела туристична естафета
Ця гра-естафета допомагає закріпити необхідні в
мандрівках навички. Умовно її можна назвати естафетою екстремальних труднощів.
У грі бере участь 4—6 осіб (юнаки і дівчата).
Все необхідне обладнання, яке доповнює туристське спорядження,
легко зробити власноруч. Самою ж естафетою може служити будь-який невеликий
предмет, обумовлений перед грою.
Перший етап: «Взаємообв'язування туристською обв'язкою
двох друзів»
Нічого складного в цьому етапі немає для тих, хто знає,
що таке вузол «булінь» і туристська обв'язка. Але...
Учасники мають покласти руки на плечі один одному, в
такій ситуації вільною виявляється лише одна рука: у одного — ліва, в іншого —
права. Перед учасниками лежить дві обв'язки 3—4 метри завдовжки. По команді
судді-хронометриста включається секундомір, а юні туристи підхоплюють по
обв'язці і починають обв'язуватись, використовуючи лише вільну руку. Тактика
обирається будь-яка, тобто або кожний обв'язує сам себе, або обв'язуються по
черзі, маючи в своєму розпорядженні дві руки. Обв'язуватись необхідно
правильно, оскільки кожна неправильна обв'язка коштуватиме на фініші хвилини
штрафу.
Другий етап: «Ручний слалом»
Другий етап можуть долати ті ж двоє учасників, що були на
першому етапі, а можуть підключатися двоє нових.
Прийнявши естафету після першого етапу, один з учасників
одягає собі на голову невеликий мішок з тканини, втрачаючи таким чином
можливість бачити. Другий учасник дістає в цей час умовний опік обох ступенів,
втрачаючи таким чином можливість ходити. Умовно сліпий підхоплює умовно
обпеченого за ноги, і умовно обпечений, перебираючи руками і ведучи за собою
сліпого, долає невелику (10—12 м) дистанцію слалому, що намічена кеглями або іншими предметами. За кожну збиту кеглю нараховується
10 секунд штрафу. Ясно, що місце такого слалому повинне бути очищене від
предметів, які можуть завдати дійсної, неумовної травми.
Третій етап: «Переправа по колоді наосліп» Естафета
передається наступному учасникові, який приймає її разом з мішком з тканини, що
надівається йому на голову. Перед учасником — етап, обладнаний колодою із
страхувальними перилами. Тримаючись за мотузку, учасник переправляється по
колоді і на протилежному «березі» передає естафету наступному етапу. Зрив з
колоди штрафується ЗО секундами.
Четвертий етап: «Ходулі»
Походи до цирку завжди ставали
святом для дітей, пропонуємо згадати деякі циркові номери і виготовити ходулі
на зразок циркових. Робиться це дуже просто. До міцної жердини 2 метри
довжиною на відстані ЗО—50 сантиметрів від краю двома цвяхами прибивається
акуратно відпиляний брусок. Цвяхи, що після цієї операції стирчать, необхідно
ретельно загнути. Так само виготовляється друга ходуля. Тепер бракує лише
циркача. Ним стає учасник четвертого етапу, долаючи дистанцію 15—20 метрів на
ходулях. Кожний зрив штрафується 10 секундами. Подолавши цей етап, учасник
передає естафету «стрільцеві».
П'ятий етап: «Стрільба в ціль з рогатки» Рогатки, виготовлені
заздалегідь, зберігаються у сейфі начальника табору і потрапляють на «вогневий
рубіж» тільки на час проведення естафети, інакше табір може зазнати матеріальних
збитків. Мішенями можуть служити гумові кульки, консервні банки, паперові
листки тощо. Кожен «стрілець» має три спроби для ураження мішені. Після першої
ж вдалої спроби він продовжує проходження дистанції і несе естафету на наступний
етап. Якщо ж всі три спроби виявилися невдалими, стрілець» перекваліфіковується
на «бігуна» і долає обумовлене штрафне коло (50—60 м); лише після цього
естафета переходить на наступний етап.
Шостий і останній етап: «Встановлення намету в умовах, екстремальних труднощів»
Будемо вважати, що «стрілець»,
який приніс естафету на останній етап, по дорозі отримав умовну травму обох
рук. Що ж він бачить на останньому етапі? Четверо його товаришів умовно
захворіли на снігову сліпоту, маючи на голові мішечки з тканини. Вони стоять
перед складеними наметами, альпенштоками та кілками і нічогісінько не бачать.
Тоді «стрілець» має право подати хронометристу команду «стоп» і секундомір
вимикається.
Ведучий: От і
закінчилися веселі пригоди туристів, але
в серці кожного з нас ще довго житимуть спогади про сьогоднішні
туристичні пригоди. (підсумки журі)
Ведуча: То хто ж переміг?
Перемогла дружба!!!
Ведучий: Якщо утома
здолає,
Холодний вітер настрій псує,
Пісня завжди помагає,
Смачний обід -
Наснаги й сили додає
(Спільний
обід обох команд біля багаття. Звучать туристичні пісні під гітару.)
Немає коментарів:
Дописати коментар